Brak informacji o poprzedniej stronie.
Pracownia magisterska
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | w oparciu o dostępne źródła określa stan wiedzy dotyczący tematyki pracy magisterskiej oraz wskazuje najważniejsze osiągnięcia i problemy badawcze studiowanej dziedziny | |
Efekt_02 | stawia pytania, identyfikuje problemy oraz weryfikuje hipotezy badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego | |
Efekt_03 | planuje oraz dobiera odpowiednie narzędzia badawcze do przeprowadzenia wybranego eksperymentu w ramach realizowanego tematu badawczego | |
Efekt_04 | realizuje zadania badawcze w laboratorium lub w terenie oraz krytycznie analizuje otrzymane dane | |
Efekt_05 | poprawnie, pod względem formalnym, merytorycznym i edytorskim, pisze pracę magisterską pod kierunkiem opiekuna naukowego wykorzystując adekwatne narzędzie i respektując prawa autorskie | |
Efekt_06 | adekwatnie do stosowanych technik badawczych przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Analiza materiałów źródłowych poszerzających wiedzę na temat podstawowych problemów i metod badawczych stosowanych w wybranej dziedzinie. |
Efekt_01, Efekt_02 |
2. |
Zasady posługiwania się sprzętem badawczym w laboratorium i terenie w zależności od tematyki i obszaru badań naukowych, których dotyczy praca magisterska. |
Efekt_03, Efekt_04 |
3. |
Planowanie eksperymentu i sporządzanie z niego raportu. |
Efekt_03, Efekt_04 |
4. |
Zasady poprawnej edycji tekstu naukowego, wykonywania i zamieszczania rysunków i tabel, omówienie zasad tworzenia konspektu pracy oraz poszczególnych etapów jej realizacji, systematyczne przedstawienie kolejnych etapów pisania pracy. |
Efekt_05 |
5. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium i w terenie. |
Efekt_06, Efekt_04 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Dyskusja | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Metoda laboratoryjna | |
Metoda badawcza (dociekania naukowego) | |
Metoda projektu |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | ||
Projekt | x | x | x | x | x | x | |
Raport | x | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami |
dostateczny (dst; 3,0): | wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z licznymi błędami |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Wydawnictwa książkowe
Artykuły w czasopismach
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 90 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | 100 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 50 | |
Przygotowanie projektu | 100 | |
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 340 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 12 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut