Brak informacji o poprzedniej stronie.

↰ powrót do programu studiów

Sylabusy w bazie:

Pracownia magisterska 2020 obowiązkowy| - Biologia - ogólnoakademicki - II stopień - I i II st. magisterskich - |20482021-04-16 1
Pracownia magisterska 2021_2 obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I i II st. magisterskich - |22802021-04-23 1
Pracownia magisterska 2020 Biotechnologia obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I i II st. magisterskich - |20512021-05-10 1

wybrano: 2051


Pracownia magisterska

Sylabus zajęć

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
Wydział Biologii
Poziom studiów
Forma studiów
Profil studiów
Profil ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
-3
Języki wykładowe
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Przedmioty nieprzypisane
Koordynator zajęć
Prowadzący zajęcia
Okres
Semestr -1
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
  • Zaliczenie z oceną
Liczba punktów ECTS

Cele kształcenia dla zajęć

1. Zapoznanie z tematyką i problematyką badawczą laboratorium/zakładu w który realizowana jest pracownia. 2. Wypracowanie koncepcji rozwiązania problemu badawczego będącego przedmiotem pracy magisterskiej oraz ostateczne ustalenie jej tematu. 3. Rozwinięcie zdolności prawidłowego planowania, przeprowadzania eksperymentów oraz analizy otrzymanych wyników. 4. Doskonalenie się studenta w wykorzystywaniu metod badawczych stosowanych w laboratorium/zakładzie, w którym wykonywana jest praca magisterska. 5. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium i w terenie. 6. Napisanie pracy magisterskiej pod kierunkiem opiekuna naukowego.

Wymagania wstępne

Znajomości zagadnień w zakresie określonym programem kierunku studiów. Oczekuje się, że studenci mają sprecyzowany krąg zainteresowań problematyką naukową i badawczą oraz podstawowe umiejętności związane z pracą w laboratorium lub terenie.

Efekty uczenia się dla zajęć

Symbol EU dla zajęć/przedmiotuPo zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:Symbole EK dla kierunku studiów
Efekt_01w oparciu o dostępne źródła określa stan wiedzy dotyczący tematyki pracy magisterskiej oraz wskazuje najważniejsze osiągnięcia i problemy badawcze studiowanej dziedziny
Efekt_02stawia pytania, identyfikuje problemy oraz weryfikuje hipotezy badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego
Efekt_03planuje oraz dobiera odpowiednie narzędzia badawcze do przeprowadzenia wybranego eksperymentu w ramach realizowanego tematu badawczego
Efekt_04realizuje zadania badawcze w laboratorium lub w terenie oraz krytycznie analizuje otrzymane dane
Efekt_05poprawnie, pod względem formalnym, merytorycznym i edytorskim, pisze pracę magisterską pod kierunkiem opiekuna naukowego wykorzystując adekwatne narzędzie i respektując prawa autorskie
Efekt_06adekwatnie do stosowanych technik badawczych przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy

Treści programowe

Lp. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
1.

Analiza materiałów źródłowych poszerzających wiedzę na temat podstawowych problemów i metod badawczych stosowanych w wybranej dziedzinie.

Efekt_01, Efekt_02
2.

Zasady posługiwania się sprzętem badawczym w laboratorium i terenie w zależności od tematyki i obszaru badań naukowych, których dotyczy praca magisterska.

Efekt_03, Efekt_04
3.

Planowanie eksperymentu i sporządzanie z niego raportu.

Efekt_03, Efekt_04
4.

Zasady poprawnej edycji tekstu naukowego, wykonywania i zamieszczania rysunków i tabel, omówienie zasad tworzenia konspektu pracy oraz poszczególnych etapów jej realizacji, systematyczne przedstawienie kolejnych etapów pisania pracy.

Efekt_05
5.

Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium i w terenie.

Efekt_06, Efekt_04

Informacje dodatkowe

Metody i formy prowadzenia zajęć
Dyskusja
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Metoda laboratoryjna
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
Metoda projektu
Sposoby ocenianiaSymbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu
EK_1EK_2EK_3EK_4EK_5EK_6
Projektxxxxxx
Raportxxxxxx
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Literatura

Wydawnictwa książkowe

    1. : Odpowiednie do tematu pracy magisterskiej., , ,

Artykuły w czasopismach

    1. (): Odpowiednie do tematu pracy magisterskiej., ,

Nakład pracy studenta i punkty ECTS

Forma aktywności Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem90
Praca własna studenta:
Przygotowanie do zajęć
Czytanie wskazanej literatury100
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.50
Przygotowanie projektu100
Przygotowanie pracy semestralnej
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia
SUMA GODZIN340
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU12

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut